Khamis, 5 Jun 2008

Tension giler..

salam to all... ari ni kan pagi lagi aku dah berurusan di luar office la.

lepas setle satu perkara datang plak yang lain, tu tak pa aku pun suka berurusan dgn client ni, jadi pagi ni aku naik motor nak cepat kan? dalam perjalanan nak g kuala lumpur tu aku bawak pun tak laju mana 90km p/h jer, client yang pertama aku jumpa ialah contractor binaan dan wiring la...

meeting sekejap tapi yang aku bengang tu bukan apa bab nak kuar kan payment tu punya la banyak tul alasan dia... projek dah bagi tapi dolak dalik tu lebih.. so disebabkan masa aku terhad jadi aku pun buat keputusan untuk jumpa collect lain kali, sebab masa dah melepasi aku tu yang aku marah sangat, aku budget jumpa sorang paling lama pun 30mnt jer, ni sampai melilau ker 45 tiil 1hour.then second appointment selepas tu nasib baik ok, sebab masa aku jumpa tu pun aku dah lambat 10mnt nasib baik aku bagi alasan logic kalau tak hilang kepercayaan dia kat ana ni..

yang kes kali ni ok tapi..... hal nya lain plak buat lambat masa aku lagi penuh dengan pertanyaan yang buat aku hampir gila. tapi aku jawablah dengan penuh kewarasan akal dan pikiran.. kes ni aku bengang sikit ialah adakah aku plak yang nak kena g photostate document yang dia minta tolong aku. kalau dekat tak pa. masaalahnya pagi mana ada kedai photostate buka.. tapi aku sabar jer la.. haaa" kat sini masa aku curi paling lama sampai 1jam lebih, sehinggakan client yg ketiga ni call aku 3-4 kali dahhhh....aku nak marah tak boleh rezeki , nak tegur lagi la tak boleh dah keje aku kan? jadi nak tak nak redha jer la..

dah tu aku speed jumpa sorang lagi kalau dekat tak pa. ni jarak diantara ketiga2 client tu lebih kurang 10km juga la.. jadi aku selesai semua tu aku booking tket bus, boleh tenangkan pikiran juga dalam bus tu...maklumlah dari pahang nak ke shah alam. tukar bus kat pekeliling.. nasib baik sampai kl ada orang fetch aku g shah alam, jadi aku ingat sume boeh selesai sume sebelum pukul 4 ptg, sampai jer kat shah alam aku hadapi lagi satu ujian yang mecabar masaalah birokrasi la plak....

dah la aku ada janji lepas tu nak kena rushing g temerloh plak tu... mana nak sempat masa tu tak nak berhenti bagi aku peluang untuk tiba di destinasi dgn tpat huhu.. nak tak nak aku call balik cancelled yang kat temerloh tu, tukar esok hari la plak.. jadi aku ingat boleh la settle tapi ada masaalah la plak dengan doc sorang client ni adusssssssss... pening kepala aku, that time ada rezeki call tapi disebabkan jauh aku nak g aku minta tolong runner to mett him.. later pass to me. then dengan perasaan kecewa dengan tenang aku beredar dari pejabat kerajaan tersebut, perjalanan dari s.a tu nak g kl bus terminal lebih kurang 1jam setengah juga la dengan trafic nye.jadi aku amik bus pukul 5.30 nak balik pahang..

diwaktu tu baru aku teringat yang aku ni dari kuar umah pagi samai naik bus nak balik phg rupanya tak masuk apapun dalam perut patutla lapar semacam jer.. nasib baik la aku biasa da.. jadi sebelum bus gerak aku perasan ader penjaja tepi jalan di terminal, jadi aku turun la nak beli baru nak beli jer dah kena rampas dengan peguatkuasa perbandaran kesian aku tengok, dah la aku lapar, bagila aku beli dulu ker baru sita ni tidak sempat tengok jer aku dengan kejadian tu...
huuuuuuuuuus sedih melihat karenah peniaga tersebut tak bagi can lgsung dbkl tu..

jadi aku naik semula tggu dalam bus, aku tido la, setelah lebih kurang 10mnt aku dok dlm bus tu..akhirnya jalan juga, dan baru jer jalan 10meter stoooopppp.. ceh' JPJ la plak..kena la periksa bus yang aku naik tu. semua kat dalam bus tu tension termasuk la aku yg lapar.. aku ingt sekejap la. dari pukul 5,30ptg smpai pukul 6.47ptg beb baru gerak ramai yg mengamuk dalam bus tuuu aku buat bodoh jer la.. maklumla kang bertambah lmbt plak..perut aku waktu dah pandai menyanyi lagu keroncong la plak huhu.. lapar giler siuttt.. aku sabar jer la. aku tak leh nak tido. dan akhirnya tiba kat destinasi, tetiba sikit lagi nak sampai di terminal bus boleh plak berhenti isi fuel aduhhhhh aku punyala naik angin aku complaint kat pemandu tu kenapa baru nak isi.. kalau sekejap tak pa? tapi ni isi sampai diesel sampai 250 hinggit bapak punya lambat...

dah la bila sampai aku nak kena teruskan perjalanan naik motor plak lebih kurang 45km dalam keadaan waktu yang gelap macam kopi o tu... dan akhirnya masa menang lagi. tension giler untuk ari ni... tapi tu sume pengalaman yang tak da pengajaran.... ok la roger and out.salam