Khamis, 5 Jun 2008

Apa nak jadi??


Yang di atas cerita yang tak dapat di lihat dengan mata kasar………Yang ini cerita yang dapat di lihat dengan mata kasar…… sepanjang menjaja di sana berpuluh surat saman dari majlis pembandaran yang saya dapat. Barang di rampas, nak tunda lori dan macam2 lagi ……saya rasa betul-betul mengemis di bumi tumpah darah sendiri….

Nak cari rezeki yang halal pun susah… saya rasa orang jual benda haram lagi senang…kena tangkap masuk penjara makan percuma. tak kena halau macam pengemis ….ini berniaga di tepi jalan …… selepas berniaga satu barang apupun saya tak tinggal.saya bawa balik (menggunakan lori jualan terus dari lori.

Jadi tak ada sisa-sisa sampah yang di tinggalkan). Terasa macam buat salah besar dan boleh mengugat keamanan Negara….Bila minta simpati pihak majlis bandaran kata mereka dapat laporan dari orang ramai…..saya pun tak tahu apa masalah orang ramai tu……bukannya saya dok menjaja depan rumah mereka ataupun tanah bapak mereka, tanah tok nenek mereka ka….. tanah tepi jalan….tanah kerajaan….

Lain lah kalau saya dok pijak ekor dia orang, dok baker ekor bini diaorang…..beginilah nasib rakyat Malaysia yang senasib dengan saya….Rakyat asing yang datang secara haram lebih selamat tinggal dan menjalankan perniagaan mereka……..(rakyat Indonesia & rakyat Tailand) gerai bakso dan gerai tomyam belambak2.

cuba buat operasi dekat meraka) 90% guna visa pelancung……………kita rakyat Malaysia dah hilang keistimewaannya…..
Bukan tak teringin nak adakan sebuah kedai….

Sebenarnya saya memang becita-cita untuk adakan sebuah kedai….bolehlah menambah bilangan usahawan melayu dan islam yang berjaya…..saya bermula dari bawah… ….bila nak sampai ke atas jika di sekeliling kita penuh dengan orang yang ada PHD (Perangai Hasad Dengki)………………..


Kepada yang membaca doalah untuk kejayaan bangsa dan agama kita….jangan lah 50tahun akan datang cucu cici kita pergi kencing atas kubur kita……..kerana kesilapan nenek moyang mereka………fIkir-fIkirkanlah…
"